Mandag, 18. juli 2022

Morgenmadsservicen på hotellet var meget bedre end i Belgien. Jeg havde sagt, at jeg gerne ville have morgenmad kl 8. Jeg var dernede et kvarter før, men jeg kunne få morgenmaden straks. Det var fint og jeg kunne køre ned til færgen kl. 9:30. På vejen derned kom jeg igen på kant med loven. Jeg blev blitzed igennem en lille by. Jeg kørte vist 60 km, hvor man kun må køre 50. Igen er jeg glad for, at der ikke sidder nummerplade foran. Der var en lille kø til færgen, men motorcykler på køre foran. De skal nemlig stilles på færgen, så der er plads til bilerne. Der sejler mindst to færger og turen tager ca en halv time. Der var tre andre motorcykler, - Harley Davidson. De havde været til HD-træf nede i Eifelbjerge hvor jeg kørte forvildet rundt. Jeg spurgte den ene, hvor hurtigt de kørte på de tyske motorveje. "Mellem 80 og 100", svarede han. "Så tager det da sin tid at komme dernede fra. Jeg har svært ved at holde min under 150km/t", svarede jeg. Fra Glückstadt gik det gennem små tyske byer mod motorvejen ved Rendsborg. Ved grænsen var der ca 3 km kø. Så hidsede jeg mig op igen. Nu havde jeg krydset grænser i EU og opdagede det næppe. Jeg skulle endda ikke sætte farten ned, men I Danmark generer vi vore turister med en lang kø til igen verdens nytte. Der var ingen politi og skulle der have været nogle, kunne eventuelle smuglere, da bare en af de andre grænseovergange, som aldrig er overvågede. Symbolpolitikken har da fuldstændigt overtaget fornuften.

Jeg ville have min frokost samtidig med, at jeg skulle fylde benzin på, men det skulle vise sig, at jeg var ved at køre tør, for rastepladserne har ingen benzin, før jeg kom til Haderslev. Det gik lige, så jeg var hjemme kl. 14:15. Godt træt af to dages kørsel op gennem Europa forfulgt af en hedebølge.

Turen fra Elben til Aarhus var på 336km. Fra Trier og hjem kørte jeg 1321 km. (fra min nye GPS). Jeg har i alt på turen kørt ca. 2700 km.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mandag, 11. juli 2022

Tirsdag, 12. juli 2022

Torsdag, 7. juli 2022 - Til Ahr