Onsdag, 6. juli 2022 - Til Lüneburger Heide

 Det er lidt sent jeg tager afsted i år. Det er der flere årsager til. Jeg har haft meget travlt med at bygge drivhus i haven. For at skaffe plads, skulle der køres MANGE trailerfulde jord væk. Dernæst skulle der bygges støttemur, køres sand på og til sidst lægges fliser. Det tog vel et par måneder, hvor jeg i lang til tog en trailer fuld af jord om dagen, men så, sidst i april, blev drivhuset leveret og så gjaldt det om at blive færdig. Vi havde planter, der ventede på at komme og nyde solen. Drivhuset stod vel færdig i midten af maj. Nu havde jeg imidlertid fået en til til en Grå Stær-operation i begge øjne. Den første 31. maj. Så skulle der gå 14 dage og så det andet øje. så endnu 14 dag og i går var jeg så til det sidste tjek og alt var i orden. Vejret er ikke for godt i Danmark, så nu trænger jeg til lidt tid til mig selv, så jeg kørte i morges. Jeg sidder nu i Lüneburger Heide, nærmere bestemt Gasthof Heidelust i Wesel (kopier dette ind i søgefeltet i Google Maps: 6WG9+WR Undeloh).

Grunden til, at jeg kører til Tyskland og ikke tager toget fra Hamborg, som jeg plejer, er, at jeg vil til vinområderne Ahr syd for Bonn og til Mosel. Jeg er stærkt inspireret af podcasten "Vin for begyndere", som har lavet en hel podcast om Ahr og vist flere om Mosel. Så det bliver det. Og så er der tørkekatastrofe i Norditalien, hvor jeg plejer at komme. I Ahr var der oversvømmelse sidste år og de er vist ikke helt kommet over det endnu. Konsekvenserne af den globale opvarmning kommer kraftigere og tidligere end forventet. 

Jeg kørte hjemmefra kl 10 og benzintanken var næsten tom, da jeg kørte ind på Hüttener Berge og fik en "Carry Wurst mit Pommes". Der var pænt meget kø ved Hamborg før tunnellen, men jeg kørte mellem bilerne, så jeg blev ikke meget forsinket. Lige syd for Hamborg ledte GPSen mig mod Bremen og senere ind på mindre og mindre veje, til jeg til sidst var ved "Hotellet". Det er vel nærme en B&B, men de har flere værelser og altså en lille have, hvor jeg sidder lige nu og skriver dette. Jeg bestilte hotellet hjemmefra i booking.com. Der kom en rød tekst frem, der sagde, at de nu kun havde et værelse tilbage til prisen. Vel ankommet, kan jeg se, at jeg er alene. Det anede mig, så lad være med at lade dig stresse af deres tilskyndelser.

Der er ingen købmand i byen, men der er en italiensk restaurant! Så jeg kørte til nabobyen og købte et par øl, der skal slukke tørsten og hjælpe på inspirationen.

Den italiensk restaurant ligger lige over for hotellet. Der satte jeg mig i haven og fik serveret en Rumpsteak og en lille karaffel vin. Kaffen fik jeg i den lille "stube" sammen med en weinbrand (tysk cognac) Ved siden af mig sad en ældre herre, - 65 år, og vi faldt i snak. I starten på tysk, men efterhånden slap mine tyske gloser op og jeg måtte ty til engelsk. Jeg var tidlig hjemme på værelset og gik straks i seng. Jeg var træt.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mandag, 11. juli 2022

Tirsdag, 12. juli 2022

Torsdag, 7. juli 2022 - Til Ahr