Søndag, 10. juli 2022

Michael foreslog i går, at jeg kunne besøge Radioteleskopet Effenberg, som skulle være verdens største i diameter, - indtil amerikanerne byggede et, der nogle få meter større. Det er en ½ times kørsel fra Altenahr. Dog i den forkerte retning, hvis man vil til Koblenz, som jeg. Det gik overhovedet ikke som planlagt. Først og fremmest er min MC-GPS stået fuldstændig af, formentlig pga regnen på vej herned. Så kan jeg bruge Google Maps på min telefon, men så skal jeg stoppe for at se på den. Alt i alt endte det med at jeg kørte rundt i Effelbjergene en times tid uden at finde noget teleskop. Der var godt nok overskyet, så jeg kunne ikke navigere efter solen. Men alligevel kørte jeg næsten konsekvent i den forkerte retning. Nu siger man godt nok, at det faktisk er meningen, at man skal køre forkert, når man er på MC, men det kan også blive for meget. Der var fyldt med MC'er på vejene og vejene var også ualmindelig velegnede til at køre MC på. Jeg øvede mig lidt på ideallinjekørsel og kontrastyring, men til sidst måtte jeg give op. Jeg har nu mistet al tro på egne navigationsevner. Da jeg pludselig var tilbage ved et sted, jeg havde været før, opgav jeg og kørte mod en motorvej. Det ved man da, hvad er.


Jeg kom til Koblenz. Jeg kørte igen lidt rundt for at finde Deutches Eck, men fandt det til sidst. Det er egentlig ikke noget særligt, bortset fra en kæmpe statue af kejser Wilhelm


Jeg havde bestilt værelse på et hotel/B&B i Pünderich, så jeg havde planlagt at køre langs Mosel dertil. Igen gik det helt galt med navigeringen. Jeg kørte forvirret rundt i Koblenz, men til sidst fandt jeg da over på den nordlige bred af Mosel og kunne køre mod Pünderich. Det skulle vise sig at være en lidt længere tur end jeg havde forventet. Mosels vinmarker strækker sig betydelig længere en Ahr-flodens. Nå, jeg ankom til Lenz i Pünderich og fik min nøgle. Jeg valgte en øl fremfor noget frokost. Klokken var 16:30 og jeg var tørstig. 

Jeg fandt et lille spisested nede ved floden, hvor jeg kunne sidde på terrassen og kigge over på Marienburg på den anden side. Jeg bad om en tør Riesling her fra egnen og fik et glas, som smagte fantastisk. Jeg havde virkelig ikke forventet så fyldig en vin med så mange dufte. Det blev til endnu et glas og så bad jeg om kaffe med en weinbrand (cognac) til. De havde mange forskellige, så jeg fik to lavet på druer. Dejlig oplevelse og så gik jeg hjem på terrassen og hvilede mig med en podcast og derefter i seng.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mandag, 11. juli 2022

Tirsdag, 12. juli 2022

Torsdag, 7. juli 2022 - Til Ahr