Tirsdag, 12. juli 2022


Så blev det et andet vejr. Der har været lidt overskyet og en meget behagelig temperatur, men nu er solen kommet og temperaturen er steget. Jeg valgte "selvfølgelig" at bestige Europas stejleste vinmark, - Bremmer Colmont (4449+26W Bremm). Det er vel en halv times kørsel fra Pünderich. Jeg så en helikopter sprøjte vinmarkerne, da jeg kom derhen. Vandreturen startede fra byen og stien går meget stejlt op langs nogle vinmarker. Højt oppe går stien på langs af skrænten og man får den mest fantastiske udsigt.

 


Det var en rundtur, så jeg kom tilbage til motorcyklen. Jeg kørte tilbage og holdt lige ind i Zell, hvor jeg ville købe en sandwich til frokost. Jeg fandt ingen supermarked, med der var en velforsynet tankstation. Jeg spiste frokosten og gik ned i byen. Jeg ville se om jeg kunne finde en vinmager, der ville give en vinsmagning. Det skulle vise sig at være ret svært, da de først åbner sidst på ugen og først kl 17, med mindre man har en aftale. Så jeg lullede lidt rundt og ved 5-tiden prøvede jeg igen. Stadig ikke meget at gøre, for det var tirsdag. Jeg fik dog en enkelt og et sted hvor man bare selv kunne tage et glas og lægge 2€ i en kasse. Jeg nåede dog at få en aftale hos en meget dygtig økologist producent til i morgen. Da klokken blev seks gik jeg ned til bredden og spiste, hvor jeg spiste søndag. Hyggelig! Han havde købt et vildsvin, der var skudt i området og det serverede han. Jeg sad der længe og nød udsigten over floden til vinmarkerne. Vel hjemme vaskede jeg nogle T-shirts, lyttede til en podcast fra Zet-land og gik så i seng.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mandag, 11. juli 2022

Torsdag, 7. juli 2022 - Til Ahr