Torsdag, 14. juli 2022


Vejret var ganske nydeligt til en sejltur til Bernkastel-Kues og hjem igen. Det er en dagsrejse og en rolig en af slagsen. Jeg indløste billet ved en dame, der kom nogle minutter før afgang. Kl. 10.10 gik jeg ombord og satte mig mig øverst oppe på dækket med frit udsyn til vinmarkerne og vinbyerne. Vi gled stille og roligt op ad Mosel, lagde til af og til for at tage nye passagerer med. Jeg lagde mærke til at damen stod  ved anløbsbroen før vi havde lagt til. Hun kørte åbenbart langs ruten og solgte billetterne. 

 


Ind imellem blev marker og byer forklaret over en højtaler på tysk. Jeg forstod noget af det, men det betød heller ikke så meget, jeg slappede bare af med den fantastiske udsigt. Det tog nok en tre timer før vi lagde til i Berncastel-Kues og skibet blev tømt. Jeg gik lidt rundt og det kunne se ud som om, at det meste foregik i Berncastel på den sydlige bred. Det var en meget smuk og gammel by med snævre gader og noget af en turistfælde, men jeg tog alligevel en del billeder. Skibet sejlede tilbage kl 15:20 og på hjemturen lagde den kun til, hvor passagerene skulle af. Den tog ikke nye med. Jeg fordrev tiden med blandt andet af høre podcasten "Vin for begyndere". Klokken 18 kunne jeg gå fra borde i Pünderich.

Jeg købte lige en flaske hos Familien Lütz og afleverede den hjemme på værelset og gik straks ned til min stamrestaurant og fik vildsvinegulash. Jeg gik tidligt i seng. Morgendagen bliver en rejsedag.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mandag, 11. juli 2022

Tirsdag, 12. juli 2022

Torsdag, 7. juli 2022 - Til Ahr